Achtung: diese Seite wird nur zu Testzwecken betrieben. Hier gelangen Sie zur Madipedia-Website: https://madipedia.de

CIEAEM 70 - Mathematics and Living Together: Social Process and Didactic Principle: Unterschied zwischen den Versionen

Aus dev_madipedia
Zur Navigation springen Zur Suche springen
[gesichtete Version][gesichtete Version]
(Die Seite wurde neu angelegt: „<!-- Bitte für alle Konferenzen die Vorlage "conf" verwenden --> <!-- Weitere Ergänzungen können im Freitext vorgenommen werden --> <!--!!! WICHTIG: !!!--…“)
 
Keine Bearbeitungszusammenfassung
 
(2 dazwischenliegende Versionen desselben Benutzers werden nicht angezeigt)
Zeile 11: Zeile 11:
| ort = Mostaganem  
| ort = Mostaganem  
| land = Algerien
| land = Algerien
| url = http://www.cieaem.org/?q=system/files/1.%20Announcement%2070.pdf
| url = https://cieaem70.sciencesconf.org/
| jahr = 2018
| jahr = 2018
| monat = Juli
| monat = Juli
Zeile 22: Zeile 22:


== Themen ==
== Themen ==
To live together is to do together: how can we rethink mathematical education for a
“better living together” ?
This conference will be divided into four sub-themes
===Sub-theme 1: Mathematics and sustainable education===
*Mathematics  and UN Sustainable  Development  goals
*Mathematics and gender
*Mathematics and cooperative pedagogies
===Sub-theme 2: Mathematics and multicultural classes===
*Globalization  and  the  Internet:  MOOC, class  and  school cooperation across the borders
*Teaching in Multicultural Classes
*Multicultural teacher training
===Sub-theme 3: Mathematics and Dialogue with other disciplines===
*Transdisciplinary, interdisciplinary and multidisciplinary activities
===Sub-theme 4: Rethinking  history  of  mathematics===
*Ethnomathematics
*Classroom  activities  and  history  of mathematics
*Forgotten mathematicians
<!-- Stichwortartig Verweise auf die Themen der Konferenz, möglichst mit
<!-- Stichwortartig Verweise auf die Themen der Konferenz, möglichst mit
           Verlinkung auf die Einträge der Enzyklopädie (mit [[...]] ) -->
           Verlinkung auf die Einträge der Enzyklopädie (mit [[...]] ) -->
Zeile 28: Zeile 50:
<!-- Auflistung des Programmkomitees  
<!-- Auflistung des Programmkomitees  
           Zwischenüberschriften mit === ... === einfügen, siehe ICTMT-9 als Beispiel -->
           Zwischenüberschriften mit === ... === einfügen, siehe ICTMT-9 als Beispiel -->
*[[Younès Aberkane]] (France)
*[[Gilles Aldon]] (France)
*[[Peter Appelbaum]] (USA)
*[[Françoise Cerquetti]] (France)
*[[Benedetto Di Paola]] (Italia)
*[[Joachim  Gimenez]] (Spain
*[[Michaela Kaslová]] (Czech Republic)
*[[Pedro Palhares]] (Portugal)
*[[Sixto Romero Sanchez]] (Spain)
*[[Charoula Stathopoulou]] (Greece)
*[[Catherine Whybrow]] (England)


== Hauptvorträge ==
== Hauptvorträge ==

Aktuelle Version vom 2. März 2018, 19:16 Uhr



Konferenz: (CIEAEM 70). Mostaganem, Algerien. Internet: [1]

Termin: 15. - 19. Juli 2018


Kurzbeschreibung

Themen

To live together is to do together: how can we rethink mathematical education for a “better living together” ? This conference will be divided into four sub-themes

Sub-theme 1: Mathematics and sustainable education

  • Mathematics and UN Sustainable Development goals
  • Mathematics and gender
  • Mathematics and cooperative pedagogies

Sub-theme 2: Mathematics and multicultural classes

  • Globalization and the Internet: MOOC, class and school cooperation across the borders
  • Teaching in Multicultural Classes
  • Multicultural teacher training

Sub-theme 3: Mathematics and Dialogue with other disciplines

  • Transdisciplinary, interdisciplinary and multidisciplinary activities

Sub-theme 4: Rethinking history of mathematics

  • Ethnomathematics
  • Classroom activities and history of mathematics
  • Forgotten mathematicians


Programmkomitee

Hauptvorträge

Veröffentlichungen

Konferenzbericht