Achtung: diese Seite wird nur zu Testzwecken betrieben. Hier gelangen Sie zur Madipedia-Website: https://madipedia.de

CIEAEM 70 - Mathematics and Living Together: Social Process and Didactic Principle: Unterschied zwischen den Versionen

Aus dev_madipedia
Zur Navigation springen Zur Suche springen
[gesichtete Version][gesichtete Version]
Keine Bearbeitungszusammenfassung
Keine Bearbeitungszusammenfassung
Zeile 22: Zeile 22:


== Themen ==
== Themen ==
To live together is to do together: how can we rethink mathematical education for a
“better living together” ?
This conference will be divided into four sub-themes
===Sub-theme 1: Mathematics and sustainable education===
*Mathematics  and UN Sustainable  Development  goals
*Mathematics and gender
*Mathematics and cooperative pedagogies
===Sub-theme 2: Mathematics and multicultural classes===
*Globalization  and  the  Internet:  MOOC, class  and  school cooperation across the borders
*Teaching in Multicultural Classes
*Multicultural teacher training
===Sub-theme 3: Mathematics and Dialogue with other disciplines===
*Transdisciplinary, interdisciplinary and multidisciplinary activities
===Sub-theme 4: Rethinking  history  of  mathematics===
*Ethnomathematics
*Classroom  activities  and  history  of mathematics
*Forgotten mathematicians
<!-- Stichwortartig Verweise auf die Themen der Konferenz, möglichst mit
<!-- Stichwortartig Verweise auf die Themen der Konferenz, möglichst mit
           Verlinkung auf die Einträge der Enzyklopädie (mit [[...]] ) -->
           Verlinkung auf die Einträge der Enzyklopädie (mit [[...]] ) -->

Version vom 19. November 2017, 00:56 Uhr



Konferenz: (CIEAEM 70). Mostaganem, Algerien. Internet: [1]

Termin: 15. - 19. Juli 2018


Kurzbeschreibung

Themen

To live together is to do together: how can we rethink mathematical education for a “better living together” ? This conference will be divided into four sub-themes

Sub-theme 1: Mathematics and sustainable education

  • Mathematics and UN Sustainable Development goals
  • Mathematics and gender
  • Mathematics and cooperative pedagogies

Sub-theme 2: Mathematics and multicultural classes

  • Globalization and the Internet: MOOC, class and school cooperation across the borders
  • Teaching in Multicultural Classes
  • Multicultural teacher training

Sub-theme 3: Mathematics and Dialogue with other disciplines

  • Transdisciplinary, interdisciplinary and multidisciplinary activities

Sub-theme 4: Rethinking history of mathematics

  • Ethnomathematics
  • Classroom activities and history of mathematics
  • Forgotten mathematicians


Programmkomitee

Hauptvorträge

Veröffentlichungen

Konferenzbericht