ZDM - The International Journal on Mathematics Education: Unterschied zwischen den Versionen

K
keine Bearbeitungszusammenfassung
[gesichtete Version][gesichtete Version]
KKeine Bearbeitungszusammenfassung
 
(5 dazwischenliegende Versionen von 3 Benutzern werden nicht angezeigt)
Zeile 1: Zeile 1:
ZDM ist eine der ältesten Zeitschriften zur Mathematikdidaktik. In der Zeitschrift werden aktuelle Forschungsthemen der Mathematikdidaktik dargestellt und diskutiert. Außerdem dient es als Forum für kritische Analysen.
ZDM ist eine der ältesten Zeitschriften zur Mathematikdidaktik. In der Zeitschrift werden aktuelle Forschungsthemen der Mathematikdidaktik dargestellt und diskutiert. Außerdem dient es als Forum für kritische Analysen.


All Artikel der sechs jährlichen Ausgaben werden grundsätzlich nur auf Einladung veröffentlicht. Alle Artikel werden sowohl durch das Editorial Board als auch von externen eingeladenen Gutachtern begutachtet.
Alle Artikel der sechs jährlichen Ausgaben werden grundsätzlich nur auf Einladung veröffentlicht und werden sowohl durch das Editorial Board als auch von externen eingeladenen Gutachtern begutachtet.


Die Zeitschrift richtet sich an Leserinnen und Leser in der ganzen Welt, die an aktuellen Entwicklungen der Mathematikdidaktik interessiert sind.
Die Zeitschrift richtet sich an Leserinnen und Leser in der ganzen Welt, die an aktuellen Entwicklungen der Mathematikdidaktik interessiert sind.
Zeile 17: Zeile 17:


== Verlag ==
== Verlag ==
Das ZDM erscheint im Springer-Verlag. Homepage: http://www.springer.com/education+%26+language/mathematics+education/journal/11858
Das ZDM erscheint im Springer-Verlag. [http://www.springer.com/education+%26+language/mathematics+education/journal/11858 Homepage]


== Ausgaben ==
== Ausgaben ==
=== 1990 - 2007 ===
[http://www.emis.de/journals/ZDM/zdmcont.html Hier] finden Sie Ausgaben des ZDM der Jahre 1990 bis 2007.
=== 2010 ===
=== 2010 ===
* 42(1) Historical Aspects of the Use of Technology and Devices in ICMEs and ICMI. Eds: Maria G. Bartolini Bussi, Marcelo Borba
* 42(1) Historical Aspects of the Use of Technology and Devices in [[ICME|ICMEs]] and [[ICMI]]. Eds: Maria G. Bartolini Bussi, Marcelo Borba
* 42(2) [[Metakognition|Metacognition] Research in Mathematics Education. Eds: Gloria Stillman, Zermira Mevarech
* 42(2) [[Metakognition|Metacognition]] Research in Mathematics Education. Eds: Gloria Stillman, Zermira Mevarech
* 42(3-4) Tapestry of Trends in Mathematics Education. Eds: Marcelo de Carvalho Borba, Ubiratan D'Ambrosio  
* 42(3-4) Tapestry of Trends in Mathematics Education. Eds: Marcelo de Carvalho Borba, Ubiratan D'Ambrosio  
* 42(5) A Turkish Issue on Research Developments in Mathematics Education: Cognition, Creativity and Curriculum.  Eds: Ziya Argun, Bharath Sriraman, Behiye Ubuz  
* 42(5) A Turkish Issue on Research Developments in Mathematics Education: Cognition, Creativity and Curriculum.  Eds: Ziya Argun, Bharath Sriraman, Behiye Ubuz  
* 42(6) Cognitive Neuroscience and Mathematics Learning. Eds: Roland H. Grabner, Daniel Ansari, Michael Schneider, Bert De Smedt, Minna M. Hannula, Elsbeth Stern
* 42(6) Cognitive Neuroscience and Mathematics Learning. Eds: Roland H. Grabner, Daniel Ansari, Michael Schneider, Bert De Smedt, Minna M. Hannula, Elsbeth Stern
* 42(7) Handheld technology in the mathematics classroom – theory and practice. [[Caroline Bardini]], [[Paul Drijvers]], [[Hans-Georg Weigand]]
* 42(7) Handheld technology in the mathematics classroom – theory and practice. [[Caroline Bardini]], [[Paul Drijvers]], [[Hans-Georg Weigand]]
=== 2011 ===
=== 2011 ===
* 43(1-2) On creating and using representations of mathematics teaching in research and teacher develo-2pment. Eds: Patricio Herbst, Dan Chazan
* 43(1-2) On creating and using representations of mathematics teaching in research and teacher develo-2pment. Eds: Patricio Herbst, Dan Chazan
* 43(3) Examples in mathematics thinking and learning from an educational perspective. Eds: Samuele Antonini, Norma Presmeg, Alessandra Mariotti, Orit Zavlavsky
* 43(3) Examples in mathematics thinking and learning from an educational perspective. Eds: Samuele Antonini, Norma Presmeg, Alessandra Mariotti, Orit Zavlavsky
* 43(4) Interoperable interactive geometry for Europe. Eds: [[Ulrich Kortenkamp]], [[Colette Laborde]]
* 43(4) Interoperable interactive geometry for Europe. Eds: [[Ulrich Kortenkamp]], [[Colette Laborde]]
* 43(5) What is taught and what is learned on measurement across school levels.  Eds: John Smith, Marja Van den Heuvel-Panhuizen, Ann Teppo
* 43(5) What is taught and what is learned on measurement across school levels.  Eds: John Smith, [[Marja Van den Heuvel-Panhuizen]], Ann Teppo
* 43(6) [[Beliefs]] and Beyond: Affecting the Teaching and Learning of Mathematics.  Eds: [[Bettina Rösken]], [[Günter Törner]], [[Birgit Pepin]]
* 43(6) [[Beliefs]] and Beyond: Affecting the Teaching and Learning of Mathematics.  Eds: [[Bettina Rösken]], [[Günter Törner]], [[Birgit Pepin]]
* 43(7) Approaches and Practices in Developing Teachers’ Expertise in Mathematics Instruction. Eds: Yeping Li, Ruhama Even
* 43(7) Approaches and Practices in Developing Teachers’ Expertise in Mathematics Instruction. Eds: Yeping Li, Ruhama Even