2.341
Bearbeitungen
Achtung: diese Seite wird nur zu Testzwecken betrieben. Hier gelangen Sie zur Madipedia-Website: https://madipedia.de
[gesichtete Version] | [gesichtete Version] |
KKeine Bearbeitungszusammenfassung |
KKeine Bearbeitungszusammenfassung |
||
(2 dazwischenliegende Versionen desselben Benutzers werden nicht angezeigt) | |||
Zeile 19: | Zeile 19: | ||
* 1993 Bachelor in Mathematik, McGill University, Montreal (Québec), Kanada | * 1993 Bachelor in Mathematik, McGill University, Montreal (Québec), Kanada | ||
* 1996 Master of Science in Mathematik, Simon Fraser University, Burnaby, Kanada | * 1996 Master of Science in Mathematik, Simon Fraser University, Burnaby, Kanada | ||
* 2002 PhD in Bildungsphilosophie, Queen's University, Kingston (Ontario), Kanada | * 2002 PhD in Bildungsphilosophie, Queen's University, Kingston (Ontario), Kanada (Titel: "Mindful of Beauty: The Roles of the Aesthetic in the Doing and Learning of Mathematics") | ||
* Herausgeberin des "Canadian Journal For Science, Mathematics, and Technology Education" | * Herausgeberin des "Canadian Journal For Science, Mathematics, and Technology Education" | ||
* Mitherausgebern der Zeitschrift "For the learning of mathematics" | * Mitherausgebern der Zeitschrift "For the learning of mathematics" | ||
* Canada Research Chair "Tangible Mathematics Learning" | * Canada Research Chair "Tangible Mathematics Learning" | ||
* Außerordentliche Professur an der Pädagogischen Fakultät, Simon Fraser University, Burnaby, Kanada | * Außerordentliche Professur an der Pädagogischen Fakultät, Simon Fraser University, Burnaby, Kanada | ||
== Veröffentlichungen == | == Veröffentlichungen == | ||
Zeile 35: | Zeile 35: | ||
* consequences of embodied cognition in mathematics thinking and learning | * consequences of embodied cognition in mathematics thinking and learning | ||
* role of the aesthetic in the development of mathematics as a discipline and in the understandings of both research mathematicians and school learners | * role of the aesthetic in the development of mathematics as a discipline and in the understandings of both research mathematicians and school learners | ||
* | * impact of digital technologies – and [[DGS|dynamic geometry software]] in particular – on the way people think, move and feel mathematically | ||
== Projekte == | == Projekte == | ||
* TouchCounts: Learning number through digital multitouching | * TouchCounts: Learning number through digital multitouching | ||
* Gestural communication in the mathematics classroom | * Gestural communication in the mathematics classroom | ||
* Using dynamic geometry to develop powerful thinking in k-5 | * Using [[DGS|dynamic geometry]] to develop powerful thinking in k-5 | ||
<!-- Auflistung der Forschungsprojekte, mit [[...]] verweisen! --> | <!-- Auflistung der Forschungsprojekte, mit [[...]] verweisen! --> | ||