Kristina Reiss: Unterschied zwischen den Versionen

[unmarkierte Version][unmarkierte Version]
Zeile 169: Zeile 169:


===Beiträge in Konferenzbänden===
===Beiträge in Konferenzbänden===
*Reichersdorfer, E., Vogel, F., Fischer, F.,Kollar, I., Reiss, K., & Ufer, S. (2012). Different colloborative learning settings to foster mathematical argumentation skills. InT.-Y. Tso (Ed.), Proceedings of the 36th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3,pp. 345-352). Taipei (Taiwan): PME.
*Reichersdorfer, E., Vogel, F., Fischer, F.,Kollar, I., Reiss, K., & Ufer, S. (2012). Different colloborative learning settings to foster mathematical argumentation skills. InT.-Y. Tso (Ed.), ''Proceedings of the 36th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3'',pp. 345-352). Taipei (Taiwan): PME.
*Lindmeier,E., Reiss, K., Barchfeld, P. & Sodian, B. (2012). Make your choice -students' early abilities to compare probabilities of events in an urn-context. In T.-Y. Tso (Ed.),Proceedings of the 36th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3,pp. 161-168). Taipei (Taiwan): PME.
*Lindmeier,E., Reiss, K., Barchfeld, P. & Sodian, B. (2012). Make your choice -students' early abilities to compare probabilities of events in an urn-context. In T.-Y. Tso (Ed.),''Proceedings of the 36th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3'',pp. 161-168). Taipei (Taiwan): PME.
*Chang, Y.-P., Lin, F. L. & Reiss, K.(2012). Mathematical proof in German and Taiwanese textbooks :A perspective on geometry at the lower secondary school. Beiträge zum Mathematikunterricht (S. xx-xx).
*Chang, Y.-P., Lin, F. L. & Reiss, K.(2012). Mathematical proof in German and Taiwanese textbooks :A perspective on geometry at the lower secondary school. Beiträge zum Mathematikunterricht (S. xx-xx).
*Lorenz, E., Vogel, F., Ufer, S., Kollar, I.,Reiss, K. & Fischer, F. (2012). Effekte heuristischer Lösungsbeispiele in kooperativen Settings auf mathematische Argumentationskompetenz bei Lehramtsstudierenden. Beiträge zum Mathematikunterricht (S. xx-xx).
*Lorenz, E., Vogel, F., Ufer, S., Kollar, I.,Reiss, K. & Fischer, F. (2012). Effekte heuristischer Lösungsbeispiele in kooperativen Settings auf mathematische Argumentationskompetenz bei Lehramtsstudierenden. Beiträge zum Mathematikunterricht (S. xx-xx).
*Lindmeier, A., Reiss, K., Barchfeld, P.& Sodian, B. (2012). Mit welcher Karte gewinne ich eher? Fähigkeiten zum Vergleich von Wahrscheinlichkeiten in den Jahrgangsstufen 4 und 6. Beiträge zum Mathematikunterricht (S. xx-xx).
*Lindmeier, A., Reiss, K., Barchfeld, P.& Sodian, B. (2012). Mit welcher Karte gewinne ich eher? Fähigkeiten zum Vergleich von Wahrscheinlichkeiten in den Jahrgangsstufen 4 und 6. Beiträge zum Mathematikunterricht (S. xx-xx).
*Obersteiner, A., Reiss, K. & Ufer, S.(2012). Reaktionszeitexperimente zur Messung von Lerneffekten im ersten Schuljahr. Beiträge zum Mathematikunterricht (S. xx-xx).
*Obersteiner, A., Reiss, K. & Ufer, S.(2012). Reaktionszeitexperimente zur Messung von Lerneffekten im ersten Schuljahr. Beiträge zum Mathematikunterricht (S. xx-xx).
*Reiss, K., Barchfeld, P. Lindmeier, A.,Sodian, B, & Ufer, S. (2011). Interpreting scientific evidence: primary students' understanding of base rates, sampling procedures, and contingency tables. In B. Ubuz (Ed.), Proceedings of the 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 4, pp. 33-40). Ankara (Turkey): PME.
*Reiss, K., Barchfeld, P. Lindmeier, A.,Sodian, B, & Ufer, S. (2011). Interpreting scientific evidence: primary students' understanding of base rates, sampling procedures, and contingency tables. In B. Ubuz (Ed.), ''Proceedings of the 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 4'', pp. 33-40). Ankara (Turkey): PME.
*Lindmeier, A., Reiss, K., Ufer, S.,Barchfeld, P. & Sodian, B. (2011). Umgang mit wissenschaftlicher Evidenz in den Jahrgangsstufen 2, 4 und 6: Stochastische Basiskonzepte und Kontingenztafelanalyse.In R. Haug & L. Holzäpfel (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht (S. 547-550). Münster: WTM.
*Lindmeier, A., Reiss, K., Ufer, S.,Barchfeld, P. & Sodian, B. (2011). Umgang mit wissenschaftlicher Evidenz in den Jahrgangsstufen 2, 4 und 6: Stochastische Basiskonzepte und Kontingenztafelanalyse.In R. Haug & L. Holzäpfel (Hrsg.), ''Beiträge zum Mathematikunterricht'' (S. 547-550). Münster: WTM.
*Lorenz, E., Vogel, F., Fischer, F., Kollar,I., Reiss, K. & Ufer, S. (2011). ELK-Math: Effekte von inhaltsübergreifendenund inhaltsspezifischen Ansätzen zur Förderung mathematischer Argumentationskompetenz von Lehramtsstudierenden. In R. Haug & L. Holzäpfel (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht (S. 559-562). Münster: WTM.
*Lorenz, E., Vogel, F., Fischer, F., Kollar,I., Reiss, K. & Ufer, S. (2011). ELK-Math: Effekte von inhaltsübergreifendenund inhaltsspezifischen Ansätzen zur Förderung mathematischer Argumentationskompetenz von Lehramtsstudierenden. In R. Haug & L. Holzäpfel (Hrsg.), ''Beiträge zum Mathematikunterricht'' (S. 559-562). Münster: WTM.
*Chang, Y.-P., Ufer, S., Reiss, K. & Lin,F. L. (2011). An overview on German and Taiwanese textbooks building mathematical proof in secondary school: A geometry content analysis.In National Academy for Educational Research (Ed.), Proceedings of International Conference on Textbook Development (pp. 161-18). Taipei:National Academy for Educational Research.
*Chang, Y.-P., Ufer, S., Reiss, K. & Lin,F. L. (2011). An overview on German and Taiwanese textbooks building mathematical proof in secondary school: A geometry content analysis.In National Academy for Educational Research (Ed.), ''Proceedings of International Conference on Textbook Development'' (pp. 161-18). Taipei:National Academy for Educational Research.
*Reiss, K., Prenzel, M., Rinkens, H.D. &Kramer, J. (2010). Konzepte der Lehrerbildung. In A. Lindmeier & S. Ufer (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht (S. 91-98). Münster: WTM.
*Reiss, K., Prenzel, M., Rinkens, H.D. &Kramer, J. (2010). Konzepte der Lehrerbildung. In A. Lindmeier & S. Ufer (Hrsg.), ''Beiträge zum Mathematikunterricht'' (S. 91-98). Münster: WTM.
*Obersteiner, A., Ufer, S. & Reiss, K.(2010). Förderung des Aufbaus mentaler Zahlrepräsentationen im Grundschulalter. In A. Lindmeier & S. Ufer (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht (S. 649-652). Münster:WTM.
*Obersteiner, A., Ufer, S. & Reiss, K.(2010). Förderung des Aufbaus mentaler Zahlrepräsentationen im Grundschulalter. In A. Lindmeier & S. Ufer (Hrsg.), ''Beiträge zum Mathematikunterricht'' (S. 649-652). Münster:WTM.
*Lindmeier, A., Heinze, A. & Reiss, K.(2010). Fachspezifische Wissens- und Kompetenzkomponenten bei Lehrkräften und Studierenden des Lehramts. In A. Lindmeier & S. Ufer (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht (S. 561-564). Münster: WTM.
*Lindmeier, A., Heinze, A. & Reiss, K.(2010). Fachspezifische Wissens- und Kompetenzkomponenten bei Lehrkräften und Studierenden des Lehramts. In A. Lindmeier & S. Ufer (Hrsg.), ''Beiträge zum Mathematikunterricht'' (S. 561-564). Münster: WTM.
*Zöttl, L. & Reiss, K. (2009). Lösungsbeispiele zum Einstieg in das Modellieren – Erste Ergebnisse aus KOMMA. Beiträge zum Mathematikunterricht. Münster: WTM.
*Zöttl, L. & Reiss, K. (2009). Lösungsbeispiele zum Einstieg in das Modellieren – Erste Ergebnisse aus KOMMA. ''Beiträge zum Mathematikunterricht''. Münster: WTM.
*Ufer, S., Heinze, A., Reiss, K. (2009). What happens in students' minds when constructing geometry proofs - acognitive model based on mental models. In F.L. Lin, F.J. Hsieh, G. Hanna,& M. de Villiers (Eds.), Proof and proving in mathematics education. ICMI Study 19 Conference Proceedings (pp. 239-244). Taipei: Taiwan Normal University.
*Ufer, S., Heinze, A., Reiss, K. (2009). What happens in students' minds when constructing geometry proofs - acognitive model based on mental models. In F.L. Lin, F.J. Hsieh, G. Hanna,& M. de Villiers (Eds.), Proof and proving in mathematics education. ICMI Study 19 Conference Proceedings (pp. 239-244). Taipei: Taiwan Normal University.
*Ufer,S., Heinze, A. & Reiss, K. (2009). Mental models and development of geometric proof competency. In M. Tzekaki, M. Kaldrimidou, & H. Sakonidis(Eds.), Proceedings of the 33rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 5, (pp. 257-264). Thessaloniki (Greece): PME.
*Ufer,S., Heinze, A. & Reiss, K. (2009). Mental models and development of geometric proof competency. In M. Tzekaki, M. Kaldrimidou, & H. Sakonidis(Eds.), ''Proceedings of the 33rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 5'', (pp. 257-264). Thessaloniki (Greece): PME.
*Heinze, A., Rudolph-Albert, F., Reiss, K.,Herwartz-Emden, L., & Braun, C. (2009). The development of mathematical competence of migrant children in german primary schools.In M. Tzekaki, M. Kaldrimidou & C. Sakonidis (Eds.), Proceedings of the 33rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3, pp. 145-152). Thessaloniki (Greece): PME.
*Heinze, A., Rudolph-Albert, F., Reiss, K.,Herwartz-Emden, L., & Braun, C. (2009). The development of mathematical competence of migrant children in german primary schools.In M. Tzekaki, M. Kaldrimidou & C. Sakonidis (Eds.), ''Proceedings of the 33rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3'', pp. 145-152). Thessaloniki (Greece): PME.
*Ufer,S., Heinze, A. & Reiss, K. (2008). Individual predictors of geometricalproof competence. In O. Figueras & S. Sepúlveda (Eds.), Proceedings of the Joint Meeting of the 32nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, and PME-NA XXX (Vol. IV, pp. 361-368). Mexico: Cinvestav-UMSNH.
*Ufer,S., Heinze, A. & Reiss, K. (2008). Individual predictors of geometricalproof competence. In O. Figueras & S. Sepúlveda (Eds.), ''Proceedings of the Joint Meeting of the 32nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, and PME-NA XXX (Vol. IV'', pp. 361-368). Mexico: Cinvestav-UMSNH.
*Zöttl, L. & Reiss, K. (2008). Modellierungskompetenz fördern mit heuristischen Lösungsbeispielen. Beiträge zum Mathematikunterricht 2008 (pp. 189-192). Hildesheim: Franzbecker.
*Zöttl, L. & Reiss, K. (2008). Modellierungskompetenz fördern mit heuristischen Lösungsbeispielen. ''Beiträge zum Mathematikunterricht 2008'' (pp. 189-192). Hildesheim: Franzbecker.
*Kuntze, S., Lindmeier, A. & Reiss, K.(2008). "Daten und Zufall“ als Leitidee für ein Kompetenzstufenmodell zum "Nutzen von Darstellungen und Modellen“ als Teilkomponente von Statistical Literacy. In A. Eichler & J. Meyer (Hrsg.), Anregungen zum Stochstikunterricht, Band 4: Tagungsband 2006/2007 des Arbeitskreises Stochastik. Hildesheim: Franzbecker.
*Kuntze, S., Lindmeier, A. & Reiss, K.(2008). "Daten und Zufall“ als Leitidee für ein Kompetenzstufenmodell zum "Nutzen von Darstellungen und Modellen“ als Teilkomponente von Statistical Literacy. In A. Eichler & J. Meyer (Hrsg.),'' Anregungen zum Stochstikunterricht, Band 4: Tagungsband 2006/2007 des Arbeitskreises Stochastik.'' Hildesheim: Franzbecker.
*Lindmeier,A., Kuntze, S. & Reiss, K. (2007). Representations of data and manipulations through reduction: Competencies of German secondary students. In B. Philips & L. Weldon (Eds.), Proceedings of the IASE/ISI Satellite Conference on Statistical Education, Guimares, Portugal, 19-21 August 2007. Voorburg, NL: International Statistical Institute.
*Lindmeier,A., Kuntze, S. & Reiss, K. (2007). Representations of data and manipulations through reduction: Competencies of German secondary students. In B. Philips & L. Weldon (Eds.), ''Proceedings of the IASE/ISI Satellite Conference on Statistical Education'', Guimares, Portugal, 19-21 August 2007. Voorburg, NL: International Statistical Institute.
*Heinze,A. & Reiss, K. (2007). Mistake-handling activities in the mathematics classroom: Effects of an in-service teacher training on students' performance in geometry. In J.H. Woo, H.C. Lew, K.S. Park & D.Y. Seo (Eds.), Proceedings of the 31st Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. III, pp. 9-16). Seoul, Korea: The Korea Society of Educational Studies in Mathematics.
*Heinze,A. & Reiss, K. (2007). Mistake-handling activities in the mathematics classroom: Effects of an in-service teacher training on students' performance in geometry. In J.H. Woo, H.C. Lew, K.S. Park & D.Y. Seo (Eds.), ''Proceedings of the 31st Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education'' (Vol. III, pp. 9-16). Seoul, Korea: The Korea Society of Educational Studies in Mathematics.
*Heinze, A., Ufer, S. & Reiss, K. (2007). Gender similarities instead of gender differences: Students'competences in reasoning and proof. In J.H. Woo, H.C. Lew, K.S. Park & D.Y.Seo (Eds.), Proceedings of the 31st Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. III, pp. 17-24).Seoul, Korea: The Korea Society of Educational Studies in Mathematics.
*Heinze, A., Ufer, S. & Reiss, K. (2007). Gender similarities instead of gender differences: Students'competences in reasoning and proof. In J.H. Woo, H.C. Lew, K.S. Park & D.Y.Seo (Eds.), ''Proceedings of the 31st Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education'' (Vol. III, pp. 17-24).Seoul, Korea: The Korea Society of Educational Studies in Mathematics.
*Hilbert, T.S., Renkl, A., Kessler, S. &Reiss, K. (2006). Learning from heuristic examples: An approach to foster the acquisition of heuristic skill in mathematics. In G. Clarebout & J. Elen (Eds.), Avoiding simplicity, confronting complexity.Proceedings of the Joint Meeting of the SIGs Instructional Design and Learning and Instruction with computers (pp.135-144). Rotterdam: Sense Publishers.
*Hilbert, T.S., Renkl, A., Kessler, S. &Reiss, K. (2006). Learning from heuristic examples: An approach to foster the acquisition of heuristic skill in mathematics. In G. Clarebout & J. Elen (Eds.), ''Avoiding simplicity, confronting complexity.Proceedings of the Joint Meeting of the SIGs Instructional Design and Learning and Instruction with computers'' (pp.135-144). Rotterdam: Sense Publishers.
*Kuntze,S. & Reiss, K. (2006). Evaluational research on a video-based in-service mathematics teacher training project - Reported instructional practice and judgements on instructional quality. In J. Novotna, H. Moraova, M. Kratka & N. Stehlikova (Eds.), Proceedings of the 30thConference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol.4, pp. 1-8). Prag, Czech Republic: Charles University, Faculty of Education.
*Kuntze,S. & Reiss, K. (2006). Evaluational research on a video-based in-service mathematics teacher training project - Reported instructional practice and judgements on instructional quality. In J. Novotna, H. Moraova, M. Kratka & N. Stehlikova (Eds.), ''Proceedings of the 30thConference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education'' (Vol.4, pp. 1-8). Prag, Czech Republic: Charles University, Faculty of Education.
*Heinze, A., Reiss, K. & Groß, Ch. (2006). Learning to prove with heuristic worked-out examples. In J. Novotna, H. Moraova, M. Kratka & N. Stehlikova (Eds.), Proceedings of the 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education(Vol. 3, pp. 273-280). Prag, Czech Republic: Charles University, Faculty of Education.
*Heinze, A., Reiss, K. & Groß, Ch. (2006). Learning to prove with heuristic worked-out examples. In J. Novotna, H. Moraova, M. Kratka & N. Stehlikova (Eds.), ''Proceedings of the 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education''(Vol. 3, pp. 273-280). Prag, Czech Republic: Charles University, Faculty of Education.
*Kuntze,S. & Reiss, K. (2005). Situation-specific and generalized components of professional knowledge of mathematics teachers. Research on a video-based in-service teacher learning program. In H. L. Chick & J. L. Vincent (Eds.),Proceedings of the 29th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3, pp. 225-232). Melbourne, Australien: Melbourne University.
*Kuntze,S. & Reiss, K. (2005). Situation-specific and generalized components of professional knowledge of mathematics teachers. Research on a video-based in-service teacher learning program. In H. L. Chick & J. L. Vincent (Eds.),''Proceedings of the 29th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education'' (Vol. 3, pp. 225-232). Melbourne, Australien: Melbourne University.
*Hilbert, T.S., Renkl, A., Reiss, K. &Heinze, A. (2005). Give them time to think it over! A computer-based learning environment for teachers. In A. Méndez-Vilas, B.Gonzalez Pereira, J. Mesa González & J. A. Mesa González (Eds.), Proceedings of the Third International Conference on Multimedia and Information & Communication Technologies in Education (pp.757-762). Cáceres, Spain: Formatex.
*Hilbert, T.S., Renkl, A., Reiss, K. &Heinze, A. (2005). Give them time to think it over! A computer-based learning environment for teachers. In A. Méndez-Vilas, B.Gonzalez Pereira, J. Mesa González & J. A. Mesa González (Eds.),'' Proceedings of the Third International Conference on Multimedia and Information & Communication Technologies in Education'' (pp.757-762). Cáceres, Spain: Formatex.
*Reiss, K. & Heinze, A. (2004). Beweisenund Begründen in der Geometrie. Zum Einfluss des Unterrichts auf Schülerleistungen und Schülerinteresse. In A. Heinze & S. Kuntze (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2004 (pp. 465-468). Hildesheim: Franzbecker.
*Reiss, K. & Heinze, A. (2004). Beweisenund Begründen in der Geometrie. Zum Einfluss des Unterrichts auf Schülerleistungen und Schülerinteresse. In A. Heinze & S. Kuntze (Hrsg.), ''Beiträge zum Mathematikunterricht 2004'' (pp. 465-468). Hildesheim: Franzbecker.
*Reiss,K. & Heinze, A. (2004) Knowledge acquisition in students' argumentation and proof processes. In G. Törner, R. Bruder, N. Neill, A. Peter-Koop & B.Wollring (Eds.), Developments in Mathematics Education in German-Speaking Countries. Selected Papers from the Annual Conference on Didactics of Mathematics, Ludwigsburg 2001 (pp. 107-115). Hildesheim: Franzbecker.
*Reiss,K. & Heinze, A. (2004) Knowledge acquisition in students' argumentation and proof processes. In G. Törner, R. Bruder, N. Neill, A. Peter-Koop & B.Wollring (Eds.),'' Developments in Mathematics Education in German-Speaking Countries''. Selected Papers from the Annual Conference on Didactics of Mathematics, Ludwigsburg 2001 (pp. 107-115). Hildesheim: Franzbecker.
*Klieme, E., Reiss, K. & Heinze, A.(2003). Geometrical competence and understanding of proof. A study based on TIMSS items. In F. L. Lin & J. Guo (Eds.), Proceedings of the International Conference on Science and Mathematics Learning 2003 (pp. 60-80). Taipei (Taiwan): National Taiwan Normal University.
*Klieme, E., Reiss, K. & Heinze, A.(2003). Geometrical competence and understanding of proof. A study based on TIMSS items. In F. L. Lin & J. Guo (Eds.),'' Proceedings of the International Conference on Science and Mathematics Learning 2003'' (pp. 60-80). Taipei (Taiwan): National Taiwan Normal University.
*Reiss,K., Hellmich, F. & Reiss, M. (2002). Reasoning and proof in geometry: Prerequisites of knowledge acquisition in secondary school students. In A. D.Cockburn & E. Nardi (Ed.), Proceedings of the 26th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol.IV, pp. 113-120). Norwich (Great Britain): University of East Anglia.
*Reiss,K., Hellmich, F. & Reiss, M. (2002). Reasoning and proof in geometry: Prerequisites of knowledge acquisition in secondary school students. In A. D.Cockburn & E. Nardi (Ed.), ''Proceedings of the 26th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education'' (Vol.IV, pp. 113-120). Norwich (Great Britain): University of East Anglia.
*Pehkonen,E., Reiss, K. & Hartmann, J. (2002). Problem-solving skills of primary teacher students in problems with realistic multiple answers. In A. L.Veistinen (Ed.), Proceedings of the Pro Math Workshop. (pp. 49-56). Turku, Finnland: University of Turku.
*Pehkonen,E., Reiss, K. & Hartmann, J. (2002). Problem-solving skills of primary teacher students in problems with realistic multiple answers. In A. L.Veistinen (Ed.), ''Proceedings of the Pro Math Workshop.'' (pp. 49-56). Turku, Finnland: University of Turku.
*Reiss, K. (2002). Beweisen, Begründen und Argumentieren. Wege zu einem diskursiven Mathematikunterricht. In W. Peschek(Hrsg.), Beiträgezum Mathematikunterricht 2002(S. 39-46). Hildesheim: Franzbecker.
*Reiss, K. (2002). Beweisen, Begründen und Argumentieren. Wege zu einem diskursiven Mathematikunterricht. In W. Peschek(Hrsg.), ''Beiträgezum Mathematikunterricht 2002''(S. 39-46). Hildesheim: Franzbecker.
*Heinze, A. & Reiss, K. (2002). Dialogein Klagenfurt II. Perspektiven empirischer Forschung zum Beweisen, Begründenund Argumentieren im Mathematikunterricht. In W. Peschek (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2002 (S. 227-230). Hildesheim: Franzbecker.
*Heinze, A. & Reiss, K. (2002). Dialogein Klagenfurt II. Perspektiven empirischer Forschung zum Beweisen, Begründenund Argumentieren im Mathematikunterricht. In W. Peschek (Hrsg.),'' Beiträge zum Mathematikunterricht 2002'' (S. 227-230). Hildesheim: Franzbecker.
*Pahl,C., Lipinski, P. & Reiss, K. (2002). E-STAT: Web-based learning and teaching of statistics in secondary schools. In W. Härdle & B. Rönz (Eds.),Proceedings in Computational Statistics, Compstat 2002. Berlin: PhysikaVerlag.
*Pahl,C., Lipinski, P. & Reiss, K. (2002). E-STAT: Web-based learning and teaching of statistics in secondary schools. In W. Härdle & B. Rönz (Eds.),''Proceedings in Computational Statistics, Compstat 2002.'' Berlin: PhysikaVerlag.
*Reiss, K., Heinze, A. & Klieme, E.(2002). Argumentation, proof, and the understanding of proof. In H.G. Weigand, N. Neill, A. Peter-Koop, K. Reiss, G. Törner & B.Wollring (Eds.), Developments in mathematics Education in German-speaking countries. Selected papers from the annual conference on didactics of mathematics, Potsdam, 2000 (S. 109-120). Hildesheim: Franzbecker.
*Reiss, K., Heinze, A. & Klieme, E.(2002). Argumentation, proof, and the understanding of proof. In H.G. Weigand, N. Neill, A. Peter-Koop, K. Reiss, G. Törner & B.Wollring (Eds.), ''Developments in mathematics Education in German-speaking countries. Selected papers from the annual conference on didactics of mathematics, Potsdam, 2000'' (S. 109-120). Hildesheim: Franzbecker.
*Reiss,K., Klieme, E. & Heinze, A. (2001). Prerequisites for the understanding of proofs in the geometry classroom. In M. van den Heuvel-Panhuizen (Ed.), Proceedings of the 25th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 4, pp. 97-104). Utrecht (The Netherlands): Utrecht University.
*Reiss,K., Klieme, E. & Heinze, A. (2001). Prerequisites for the understanding of proofs in the geometry classroom. In M. van den Heuvel-Panhuizen (Ed.), ''Proceedings of the 25th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education'' (Vol. 4, pp. 97-104). Utrecht (The Netherlands): Utrecht University.
*Prenzel, M., Körber, S. & Reiss, K.(2001). Studies on the quality of school acquisition ofcontent specific and cross-curricular competencies in mathematics and science. In M. van den Heuvel-Panhuizen (Ed.), Proceedings of the 25th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Volume 1 (pp. 414), Utrecht (The Netherlands): Utrecht University.
*Prenzel, M., Körber, S. & Reiss, K.(2001). Studies on the quality of school acquisition ofcontent specific and cross-curricular competencies in mathematics and science. In M. van den Heuvel-Panhuizen (Ed.),'' Proceedings of the 25th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Volume 1'' (pp. 414), Utrecht (The Netherlands): Utrecht University.
*Hartmann,J. & Reiss, K. (2001). Problem solving processes in a spatial geometry environment. In H.G. Weigand, A. Peter-Koop, N. Neill, K. Reiss, G. Törner& B. Wollring (Eds.), Developments in Mathematics Education in Germany. Selected Papers from the Annual Conference on Didactics of Mathematics, Munich, 1998 (pp. 18-30).Hildesheim: Franzbecker.
*Hartmann,J. & Reiss, K. (2001). Problem solving processes in a spatial geometry environment. In H.G. Weigand, A. Peter-Koop, N. Neill, K. Reiss, G. Törner& B. Wollring (Eds.), ''Developments in Mathematics Education in Germany''. Selected Papers from the Annual Conference on Didactics of Mathematics, Munich, 1998 (pp. 18-30).Hildesheim: Franzbecker.
*Reiss, K. & Heinze, A. (2001). Aspektedes Wissensaufbaus beim Argumentieren, Begründen und Beweisen. In G. Kaiser(Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2001 (S. 500-503). Hildesheim: Franzbecker.
*Reiss, K. & Heinze, A. (2001). Aspektedes Wissensaufbaus beim Argumentieren, Begründen und Beweisen. In G. Kaiser(Hrsg.),'' Beiträge zum Mathematikunterricht 2001'' (S. 500-503). Hildesheim: Franzbecker.
*Reiss, K. (2001). Individual Mental Representations of Geometric Properties. In H.G. Weigand, E.Cohors-Fresenborg, K. Houston, H. Maier, A. Peter-Koop, K. Reiss, G. Törner& B.Wollring (Eds.), Developments in Mathematics Education in Germany. Selected Papersfrom the Annual Conference on Didactics of Mathematics, Regensburg, 1996 (S.96-109). Hildesheim: Franzbecker.
*Reiss, K. (2001). Individual Mental Representations of Geometric Properties. In H.G. Weigand, E.Cohors-Fresenborg, K. Houston, H. Maier, A. Peter-Koop, K. Reiss, G. Törner& B.Wollring (Eds.), ''Developments in Mathematics Education in Germany''. Selected Papersfrom the Annual Conference on Didactics of Mathematics, Regensburg, 1996 (S.96-109). Hildesheim: Franzbecker.
*Reiss, K. & Heinze, A. (2000). Begründenund Beweisen im Verständnis von Abiturienten. In M. Neubrand (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2000 (S. 520-523). Hildesheim: Franzbecker.
*Reiss, K. & Heinze, A. (2000). Begründenund Beweisen im Verständnis von Abiturienten. In M. Neubrand (Hrsg.), ''Beiträge zum Mathematikunterricht 2000'' (S. 520-523). Hildesheim: Franzbecker.
*Reiss,K. (1999). Spatial ability and declarative knowledge in a geometryproblem solving context. In O. Zaslavsky (Ed.), Proceedingsof the 23rd International Conference for the Psychology of Mathematics Education (Vol.I, p. 303).Haifa (Israel): Technion.
*Reiss,K. (1999). Spatial ability and declarative knowledge in a geometryproblem solving context. In O. Zaslavsky (Ed.), ''Proceedingsof the 23rd International Conference for the Psychology of Mathematics Education'' (Vol.I, p. 303).Haifa (Israel): Technion.
*Jöckel, S. & Reiss, K. (1999). Analyse und Simulation von Problemlösestrategien bei räumlichen geometrischen Aufgaben.In H. Günther-Arndt (Hrsg.), Fachdidaktik als Zentrumprofessioneller Lehrerbildung. Oldenburger Vordrucke 387 (S. 65-79). Oldenburg: Universität.
*Jöckel, S. & Reiss, K. (1999). Analyse und Simulation von Problemlösestrategien bei räumlichen geometrischen Aufgaben.In H. Günther-Arndt (Hrsg.), ''Fachdidaktik als Zentrumprofessioneller Lehrerbildung.'' Oldenburger Vordrucke 387 (S. 65-79). Oldenburg: Universität.
*Hartmann, J., Jöckel, S., Pospeschill, M.& Reiss, K. (1998). Ein Phasenmodell des Problemlösens bei einer raumgeometrischen Aufgabe. In M. Neubrand (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht 1998 (S. 259-262). Hildesheim: Franzbecker.
*Hartmann, J., Jöckel, S., Pospeschill, M.& Reiss, K. (1998). Ein Phasenmodell des Problemlösens bei einer raumgeometrischen Aufgabe. In M. Neubrand (Hrsg.), ''Beiträge zum Mathematikunterricht 1998'' (S. 259-262). Hildesheim: Franzbecker.
*Reiss, K. (1996). Aspekte der mentalen Repräsentation räumlicher geometrischer Objekte. In K.P. Müller (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht 1996 (S.357-360). Hildesheim: Franzbecker.
*Reiss, K. (1996). Aspekte der mentalen Repräsentation räumlicher geometrischer Objekte. In K.P. Müller (Hrsg.), ''Beiträge zum Mathematikunterricht 1996'' (S.357-360). Hildesheim: Franzbecker.
*Bothsmann, M., Jöckel, S., Reiss, K. & Wellstein, H. (1995). Eine räumliche Problemaufgabe in verschiedenen Lernkontexten. In K.P. Müller (Hrsg.), Beiträge zum Mathmatikunterricht 1995 (S. 118-121). Hildesheim: Franzbecker.
*Bothsmann, M., Jöckel, S., Reiss, K. & Wellstein, H. (1995). Eine räumliche Problemaufgabe in verschiedenen Lernkontexten. In K.P. Müller (Hrsg.), ''Beiträge zum Mathmatikunterricht 1995'' (S. 118-121). Hildesheim: Franzbecker.
*Reiss, K. & Albrecht, A. (1994). Geometrielernen mit Computerhilfe. Gibt es Unterschiede zwischen Mädchen und Jungen? In K.P. Müller (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht 1994 (S. 299-302). Hildesheim: Franzbecker.
*Reiss, K. & Albrecht, A. (1994). Geometrielernen mit Computerhilfe. Gibt es Unterschiede zwischen Mädchen und Jungen? In K.P. Müller (Hrsg.), ''Beiträge zum Mathematikunterricht 1994'' (S. 299-302). Hildesheim: Franzbecker.
*Reiss, K. & Heppel, H. P. (1992). Was sind und was machen neuronale Netze? Beiträge zum Mathematikunterricht 1992 (S. 363-366). Bad Salzdetfurth: Franzbecker.
*Reiss, K. & Heppel, H. P. (1992). Was sind und was machen neuronale Netze? ''Beiträge zum Mathematikunterricht 1992'' (S. 363-366). Bad Salzdetfurth: Franzbecker.
*Reiss, K. & Reiss, M. (1992). Kasimir: A simulation of learning iterative structures. In W. Geeslin& K. Graham (Eds.), Proceedings of the 16h International Conference for the Psychology of Mathematics Education (Vol. II, pp. 75-82). Durham, NH(USA): University of Durham.
*Reiss, K. & Reiss, M. (1992). Kasimir: A simulation of learning iterative structures. In W. Geeslin& K. Graham (Eds.), ''Proceedings of the 16h International Conference for the Psychology of Mathematics Education'' (Vol. II, pp. 75-82). Durham, NH(USA): University of Durham.
*Haussmann, K. (1989). Kognitive Aspekte beim Lösen rekursiver Programmieraufgaben. Beiträge zum Mathematikunterricht 1989 (S.179-182). Bad Salzdetfurth: Franzbecker.
*Haussmann, K. (1989). Kognitive Aspekte beim Lösen rekursiver Programmieraufgaben. ''Beiträge zum Mathematikunterricht 1989'' (S.179-182). Bad Salzdetfurth: Franzbecker.
*Haussmann,K. & Reiss, M. (1989). Aspects of declarative knowledge on control structures. In G. Vergnaud, J. Rogalski & M. Artique (Eds.), Proceedings of the 13th International Conference for the Psychology of Mathematics Education (Vol. II, pp. 75-82). Paris (France): Université Paris VIII.
*Haussmann,K. & Reiss, M. (1989). Aspects of declarative knowledge on control structures. In G. Vergnaud, J. Rogalski & M. Artique (Eds.),'' Proceedings of the 13th International Conference for the Psychology of Mathematics Education'' (Vol. II, pp. 75-82). Paris (France): Université Paris VIII.
*Haussmann,K. & Reiss, M. (1989). KASIMIR: An investigation of iterative solution strategies for the TOWER OF HANOI problem. In L. Bazzini & H.G. Steiner (Eds.), Proceedings of the First Italian-German Bilateral Symposium on Didactics of Mathematics (pp. 427-442). Pavia (Italy): Università  di Pavia.
*Haussmann,K. & Reiss, M. (1989). KASIMIR: An investigation of iterative solution strategies for the TOWER OF HANOI problem. In L. Bazzini & H.G. Steiner (Eds.), ''Proceedings of the First Italian-German Bilateral Symposium on Didactics of Mathematics'' (pp. 427-442). Pavia (Italy): Università  di Pavia.
*Reiss, M. & Haussmann, K. (1988).KASIMIR: Eine Analyse iterativer Strategien bei der Lösung eines rekursiven Problems mit Hilfe eines Produktionssystems. In W. Schönpflug (Hrsg.), Bericht über den 36. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (S. 158). Göttingen: Hogrefe.
*Reiss, M. & Haussmann, K. (1988).KASIMIR: Eine Analyse iterativer Strategien bei der Lösung eines rekursiven Problems mit Hilfe eines Produktionssystems. In W. Schönpflug (Hrsg.),'' Bericht über den 36. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie'' (S. 158). Göttingen: Hogrefe.
*Haussmann, K. & Reiss, M. (1987). LOGO beginners problems with goal merging. In J. Hillel (Ed.), Proceedings of the 3rd International Conference for LOGO and Mathematics Education (pp.156-163). Montréal (Canada): Université de Montréal.
*Haussmann, K. & Reiss, M. (1987). LOGO beginners problems with goal merging. In J. Hillel (Ed.), ''Proceedings of the 3rd International Conference for LOGO and Mathematics Education'' (pp.156-163). Montréal (Canada): Université de Montréal.
*Haussmann,K. & Reiss, M. (1987). Mental representation of recursive structures. In J.Bergeron, N. Herscovics & C. Kieran (Eds.), Proceedings of the 11th International Conferencefor the Psychology of Mathematics Education (Vol.III, pp.57-62). Montréal (Canada): Université de Montréal.
*Haussmann,K. & Reiss, M. (1987). Mental representation of recursive structures. In J.Bergeron, N. Herscovics & C. Kieran (Eds.), ''Proceedings of the 11th International Conferencefor the Psychology of Mathematics Education'' (Vol.III, pp.57-62). Montréal (Canada): Université de Montréal.
*Haussmann, K. (1987). Rekursive Strukturenim Verständnis von Schülern. Beiträge zum Mathematikunterricht 1987 (S. 158-161). Bad Salzdetfurth: Franzbecker.
*Haussmann, K. (1987). Rekursive Strukturenim Verständnis von Schülern. ''Beiträge zum Mathematikunterricht 1987'' (S. 158-161). Bad Salzdetfurth: Franzbecker.
*Reiss, M. & Haussmann, K. (1986). Environments for mathematical thinking. Proceedings of the 21st International Conference of Applied Psychology (p. 128). Jerusalem: Hebrew University.
*Reiss, M. & Haussmann, K. (1986). Environments for mathematical thinking. ''Proceedings of the 21st International Conference of Applied Psychology'' (p. 128). Jerusalem: Hebrew University.
*Haussmann, K. (1985). Iteratives undrekursives Denken beim Lösen mathematischer Probleme. Beiträge zum Mathematikunterricht 1985 (S. 146-149). Bad Salzdetfurth: Franzbecker.
*Haussmann, K. (1985). Iteratives undrekursives Denken beim Lösen mathematischer Probleme. ''Beiträge zum Mathematikunterricht 1985'' (S. 146-149). Bad Salzdetfurth: Franzbecker.
*Haussmann, K. (1985). Iterative andrecursive modes of thinking in mathematical problem-solving processes. In L. Streeand (Ed.), Proceedings of the 9th International Conference for thePsychology of Mathematics Education (pp. 18-23). Utrecht, Netherlands: University of Utrecht.
*Haussmann, K. (1985). Iterative andrecursive modes of thinking in mathematical problem-solving processes. In L. Streeand (Ed.), ''Proceedings of the 9th International Conference for thePsychology of Mathematics Education'' (pp. 18-23). Utrecht, Netherlands: University of Utrecht.
*Haussmann,K. (1985). Spatial representation and elementary geometry in pre-service teacher education. In A Collection of Papers on Pre-Service Teacher Education. Fifth InternationalCongress on Mathematics Education (pp. 171-175). Adelaide, Australia: University of Adelaide.
*Haussmann,K. (1985). Spatial representation and elementary geometry in pre-service teacher education. ''In A Collection of Papers on Pre-Service Teacher Education. Fifth InternationalCongress on Mathematics Education'' (pp. 171-175). Adelaide, Australia: University of Adelaide.
*Haussmann, K. (1984). Taktile Erfahrungen im propädeutischen Geometrieunterricht. Beiträge zum Mathematikunterricht 1984 (S. 156-159). Bad Salzdetfurth: Franzbecker.
*Haussmann, K. (1984). Taktile Erfahrungen im propädeutischen Geometrieunterricht. ''Beiträge zum Mathematikunterricht 1984'' (S. 156-159). Bad Salzdetfurth: Franzbecker.
*Haussmann, K. (1982). Welche Mathematikkenntnisse haben Studienanfänger? Ergebnisse einer Befragung. Beiträge zum Mathematikunterricht 1982 (S. 43). Hannover: Schroedel.
*Haussmann, K. (1982). Welche Mathematikkenntnisse haben Studienanfänger? Ergebnisse einer Befragung.'' Beiträge zum Mathematikunterricht 1982'' (S. 43). Hannover: Schroedel.


===Dissertation===
===Dissertation===
37

Bearbeitungen