905
Bearbeitungen
Achtung: diese Seite wird nur zu Testzwecken betrieben. Hier gelangen Sie zur Madipedia-Website: https://madipedia.de
[gesichtete Version] | [gesichtete Version] |
Zeile 52: | Zeile 52: | ||
*[[Mogens Niss]] (Denmark) | *[[Mogens Niss]] (Denmark) | ||
*[[Ubiratan D'Ambrosio]] (Brazil) | *[[Ubiratan D'Ambrosio]] (Brazil) | ||
=== Plenary round tables === | |||
IACME XIII had 3 plenary round tables on important themes to Math Education in the Americas. | |||
==== Plenary Table 1: How Should Teacher Preparation in Math Education Be Based in Problem Solving? ==== | |||
*[[Dario Fiorentini]] (Brazil) | |||
*[[Salvador Llinares]] (Spain) | |||
*[[Luz Manuel Santos]] (Mexico) | |||
*Presider: [[Claudia Groenwald]] (Brazil) | |||
==== Plenary Table 2: The Intellectual Contributions of Ubiratan D'Ambrosio to Math Education ==== | |||
*[[Marcelo Borba]] (Brazil) | |||
*[[Patrick Scott]] (USA) | |||
*[[Luis Carlos Arboleda]] (Colombia) | |||
*Presider: [[Carlos Vasco]] (Colombia) | |||
==== Plenary Table 3: What Has Been the Impact of Technology on Curricula in Math Education ==== | |||
*[[Fidel Oteiza]] (Chile) | |||
*[[Luis Moreno Armella]] (Mexico) | |||
*[[Michèle Artigue]] (France) | |||
*Presider: [[Tania M. M. Campos]] (Brazil) | |||
=== Featured plenary session. IACME: 50 years=== | |||
Speakers: | |||
*[[César Carranza]] (Peru) | |||
*[[Claude Gaulin]] (Canada) | |||
*[[Ed Jacobsen]] (USA) | |||
*[[Ricardo Losada]] (Colombia) | |||
*[[Ubiratan D'Ambrosio]] (Brazil) | |||
*Presider: [[Eduardo Luna]] (Dominican Republic) | |||
<!-- Auflistung des Programmkomitees | <!-- Auflistung des Programmkomitees | ||
Zwischenüberschriften mit === ... === einfügen, siehe ICTMT-9 als Beispiel --> | Zwischenüberschriften mit === ... === einfügen, siehe ICTMT-9 als Beispiel --> |