Andreas Obersteiner/Publikationen: Unterschied zwischen den Versionen

[gesichtete Version][gesichtete Version]
Keine Bearbeitungszusammenfassung
 
Zeile 4: Zeile 4:
<!-- Liste der veröffentlichen Literatur. Untergliederung möglich. Personen und Hochschulen bitte mit [[…]] kennzeichnen-->
<!-- Liste der veröffentlichen Literatur. Untergliederung möglich. Personen und Hochschulen bitte mit [[…]] kennzeichnen-->
=== Publikationen in Zeitschriften ===
=== Publikationen in Zeitschriften ===
 
*Strohmaier, A. R., MacKay, K. J., Obersteiner, A., & Reiss, K. M. (2020). Eye tracking methodology in mathematics education research: a systematic literature review. <i>Educational Studies in Mathematics.</i> doi:10.1007/s10649-020-09948-1
*Reinhold, F., Obersteiner, A., Hoch, S., Hofer, S. I., & Reiss, K. (2020). The interplay between the natural number bias and fraction magnitude processing in low-achieving students. <i>Frontiers in Education</i>, 5:29. doi:10.3389/feduc.2020.00029
*Obersteiner, A., Alibali, M. W., & Marupudi, V. (2020). Complex fraction comparisons and the natural number bias: the role of benchmarks. <i>Learning and Instruction, 67</i>. doi:10.1016/j.learninstruc.2020.101307
*Wildgans-Lang, A., Scheuerer, S., Obersteiner, A., Fischer, F., & Reiss, K. (2020). Analyzing prospective mathematics teachers’ diagnostic processes in a simulated environment. <i>ZDM Mathematics Education, 52</i>, 241–254. doi:10.1007/s11858-020-01139-9
*Heitzmann, N., Seidel, T., Opitz, A., Hetmanek, A., Wecker, C., Fischer, M., Ufer, S., Schmidmaier, R., Neuhaus, B., Siebeck, M., Stürmer, K., Obersteiner, A., Reiss, K., Girwidz, R., & Fischer, F. (2019). Facilitating diagnostic competences in simulations: a conceptual framework and a research agenda for medical and teacher education. <i>Frontline Learning Research, 7</i>(4), 1–24. doi:10.14786/flr.v7i4.384
*Siefer, K., Leuders, T., & Obersteiner, A. (2019). Leistung und Selbstwirksamkeitserwartung als Kompetenzdimensionen – Eine Erfassung individueller Ausprägungen im Themenbereich lineare Funktionen. <i>Journal für Mathematik-Didaktik</i>. doi:10.1007/s13138-019-00147-x
*Obersteiner, A.(2018). Multiple pathways between affect and mathematical competence in young children—commentary on the studies in the Special Issue. <i>Educational Studies in Mathematics, 100</i>, 317–323.
*Obersteiner, A.(2018). Multiple pathways between affect and mathematical competence in young children—commentary on the studies in the Special Issue. <i>Educational Studies in Mathematics, 100</i>, 317–323.
*Obersteiner, A., &amp; Staudinger, I. (2018). How the eyes add fractions: Adult eye movement patterns during fraction addition problems. <i>Journal of Numerical Cognition, 4</i>, 317–336.
*Obersteiner, A., &amp; Staudinger, I. (2018). How the eyes add fractions: Adult eye movement patterns during fraction addition problems. <i>Journal of Numerical Cognition, 4</i>, 317–336.