Andreas Busse/Publikationen: Unterschied zwischen den Versionen

K
keine Bearbeitungszusammenfassung
[gesichtete Version][gesichtete Version]
KKeine Bearbeitungszusammenfassung
KKeine Bearbeitungszusammenfassung
Zeile 4: Zeile 4:
*Busse, A. (2000). Zum Kontextbegriff in der Mathematikdidaktik. In: [[Michael Neubrand|Neubrand, M.]] (Hg.), Beiträge zum Mathematikunterricht (Tagungsband der [[Jahrestagung 2000 der GDM|34. Tagung für Didaktik der Mathematik]] in Potsdam). Hildesheim, Berlin: Franzbecker, 137-140.
*Busse, A. (2000). Zum Kontextbegriff in der Mathematikdidaktik. In: [[Michael Neubrand|Neubrand, M.]] (Hg.), Beiträge zum Mathematikunterricht (Tagungsband der [[Jahrestagung 2000 der GDM|34. Tagung für Didaktik der Mathematik]] in Potsdam). Hildesheim, Berlin: Franzbecker, 137-140.
*Busse, A. (2001a). Zur Rolle des Sachkontextes bei realitätsbezogenen Mathematikaufgaben. In: [[Gabriele Kaiser|Kaiser, G.]] (Hg.), Beiträge zum Mathematikunterricht (Tagungsband der [[Jahrestagung 2001 der GDM|35. Tagung für Didaktik der Mathematik]] in Ludwigsburg). Hildesheim, Berlin: Franzbecker, 141-144.
*Busse, A. (2001a). Zur Rolle des Sachkontextes bei realitätsbezogenen Mathematikaufgaben. In: [[Gabriele Kaiser|Kaiser, G.]] (Hg.), Beiträge zum Mathematikunterricht (Tagungsband der [[Jahrestagung 2001 der GDM|35. Tagung für Didaktik der Mathematik]] in Ludwigsburg). Hildesheim, Berlin: Franzbecker, 141-144.
*Busse, A. (2001b). How Do Upper Secondary School Students Respond to Contextualised Tasks? First Results of an Empirical Study. In: G. Törner et al. (Eds.), Developments in Mathematics Education in German-speaking Countries. Selected Papers from the Annual Conference on Didactics of Mathematics, Ludwigsburg, March 5-9, 2001, 19-28. http://webdoc.sub.gwdg.de/ebook/e/gdm/2001/Busse.pdf
*Busse, A. (2001b). How Do Upper Secondary School Students Respond to Contextualised Tasks? First Results of an Empirical Study. In: [[Günter Törner|G. Törner]] et al. (Eds.), Developments in Mathematics Education in German-speaking Countries. Selected Papers from the Annual Conference on Didactics of Mathematics, Ludwigsburg, March 5-9, 2001, 19-28. http://webdoc.sub.gwdg.de/ebook/e/gdm/2001/Busse.pdf
*Busse, A. (2001c). The role of figurative context in realistic tasks. In: Proceedings of the 25th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education in Utrecht/Netherlands, Vol. I, 289.
*Busse, A. (2001c). The role of figurative context in realistic tasks. In: Proceedings of the 25th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education in Utrecht/Netherlands, Vol. I, 289.
*Busse, A. & [[Gabriele Kaiser|Kaiser, G.]] (2003). Context in application and modelling – an empirical approach.  In: Ye, Q., Blum W., Houston S. K. & Jiang, Q. (Eds.), Mathematical Modelling in Education and Culture: [[ICTMA]] 10. Chichester: Horwood, 3-15.
*Busse, A. & Kaiser, G. (2003). Context in application and modelling – an empirical approach.  In: Ye, Q., [[Werner Blum|Blum, W.]], Houston S. K. & Jiang, Q. (Eds.), Mathematical Modelling in Education and Culture: [[ICTMA]] 10. Chichester: Horwood, 3-15.
*Busse, A. & [[Rita Borromeo Ferri|Borromeo Ferri, R.]] (2003a). Agieren, kommentieren, reflektieren - ein Beitrag zur Methodendiskussion in der Mathematikdidaktik. In: Henn, H.-W. (Hg.), Beiträge zum Mathematikunterricht (Tagungsband der 37. Tagung für Didaktik der Mathematik in Dortmund). Hildesheim, Berlin: Franzbecker, 169-172.
*Busse, A. & [[Rita Borromeo Ferri|Borromeo Ferri, R.]] (2003a). Agieren, kommentieren, reflektieren - ein Beitrag zur Methodendiskussion in der Mathematikdidaktik. In: Henn, H.-W. (Hg.), Beiträge zum Mathematikunterricht (Tagungsband der 37. Tagung für Didaktik der Mathematik in Dortmund). Hildesheim, Berlin: Franzbecker, 169-172.
*Busse, A. & Borromeo Ferri, R. (2003b). Methodological reflections on a three-step-design combining observation, stimulated recall and interview. - In: Zentralblatt für Didaktik der Mathematik, 35, 6, 257-264.
*Busse, A. & Borromeo Ferri, R. (2003b). Methodological reflections on a three-step-design combining observation, stimulated recall and interview. - In: Zentralblatt für Didaktik der Mathematik, 35, 6, 257-264.