Ana Kuzle/Publikationen: Unterschied zwischen den Versionen

K
keine Bearbeitungszusammenfassung
[gesichtete Version][gesichtete Version]
KKeine Bearbeitungszusammenfassung
 
(3 dazwischenliegende Versionen von einem anderen Benutzer werden nicht angezeigt)
Zeile 1: Zeile 1:
[[Ana Kuzle|Zurück zur Personenseite von Ana Kuzle]]
[[Ana Kuzle|Zurück zur Personenseite von Ana Kuzle]]
{{Infobox|RichtlinienBeachten}}
 
==Veröffentlichungen==
==Veröffentlichungen==
* [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]] (angenommen, erscheint 2016). Modeling children’s metacognition during mathematical problem solving (Research Report). PME 40. Szeged, Hungary.  
* [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]] (angenommen, erscheint 2016). Modeling children’s metacognition during mathematical problem solving (Research Report). PME 40. Szeged, Hungary.  
* [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]] (2016, Online First). Delving into the nature of problem solving processes in a dynamic geometry environment: Different technological effects on cognitive processing. ''Technology, Knowledge and Learning, ()'', 1–28. doi: 10.1007/s10758-016-9284-x  
* [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]] (2016, Online First). Delving into the nature of problem solving processes in a dynamic geometry environment: Different technological effects on cognitive processing. ''Technology, Knowledge and Learning, ()'', 1–28. doi: 10.1007/s10758-016-9284-x  
* [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]], & [[Regina Bruder|Bruder, R.]] (Hrsg.) (2016). Problem lösen lernen in der Geometrie. ''mathematik lehren, 196''.  
* [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]], & [[Regina Bruder|Bruder, R.]] (Hrsg.) (2016). Problem lösen lernen in der Geometrie. ''mathematik lehren, 196''.  
* [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]], & [[Regina Bruder|Biehler, R.]] (2016). A protocol for analysing mathematics teacher educators’ practices. In K. Krainer & N. Vondrova (Hrsg.), ''Proceedings of the Ninth Conference of European Research in Mathematics Education'' (S. 2847–2853). Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME: Prague, Czech Republic.  
* [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]], & [[Rolf Biehler|Biehler, R.]] (2016). A protocol for analysing mathematics teacher educators’ practices. In K. Krainer & N. Vondrova (Hrsg.), ''Proceedings of the Ninth Conference of European Research in Mathematics Education'' (S. 2847–2853). Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME: Prague, Czech Republic.  
* [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]] (2015). Nature of metacognition in a dynamic geometry environment. ''LUMAT – Research and Practice in Math, Science and Technology Education, 3''(5), 627–646.
* [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]] (2015). Nature of metacognition in a dynamic geometry environment. ''LUMAT – Research and Practice in Math, Science and Technology Education, 3''(5), 627–646.
* [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]] (2015). Problem solving as an instructional method: The use of open problems in technology problem solving instruction.  ''LUMAT – Research and Practice in Math, Science and Technology Education, 3''(1), 69–86.
* [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]] (2015). Problem solving as an instructional method: The use of open problems in technology problem solving instruction.  ''LUMAT – Research and Practice in Math, Science and Technology Education, 3''(1), 69–86.
* [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]], & [[Regina Bruder|Biehler, R.]] (2015). Examining mathematics mentor teachers’ practices in professional development courses on teaching data analysis: implications for mentor teachers’ programs. ''ZDM Mathematics Education, 47''(1),39–51''.'' doi: 10.1007/s11858-014-0663-2
* [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]], & [[Rolf Biehler|Biehler, R.]] (2015). Examining mathematics mentor teachers’ practices in professional development courses on teaching data analysis: implications for mentor teachers’ programs. ''ZDM Mathematics Education, 47''(1),39–51''.'' doi: 10.1007/s11858-014-0663-2
* [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]] (2015). Wesen der Problemlöseprozesse beim Technologieeinsatz am Beispiel dynamischer Geometrie Software: Effekte mittels, von und durch digitale Medien. In A. Kuzle & B. Rott (Hrsg.), ''Problemlösen gestalten und beforschen. Tagungsband der Herbsttagung des GDM-Arbeitskreises Problemlösen in Münster 2014'' (S. 59–74). ''Ars Inveniendi et Dejudicandi 4.'' Münster: WTM-Verlag.
* [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]] (2015). Wesen der Problemlöseprozesse beim Technologieeinsatz am Beispiel dynamischer Geometrie Software: Effekte mittels, von und durch digitale Medien. In A. Kuzle & [[Benjamin Rott|B. Rott]] (Hrsg.), ''Problemlösen gestalten und beforschen. Tagungsband der Herbsttagung des GDM-Arbeitskreises Problemlösen in Münster 2014'' (S. 59–74). ''Ars Inveniendi et Dejudicandi 4.'' Münster: WTM-Verlag.
* [[Christian Dohrmann|Dohrmann, C.]], & [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]] (2015). Winkel in der Sekundarstufe I – Schülervorstellungen erforschen. In M. Ludwig, A. Filler, & A. Lambert (Hrsg.), ''Geometrie zwischen Grundbegriffen und Grundvorstellungen. Jubiläumsband des Arbeitskreises Geometrie in der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik''  (S. 62–76)''.'' Wiesbaden: Springer Verlag.
* [[Christian Dohrmann|Dohrmann, C.]], & [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]] (2015). Winkel in der Sekundarstufe I – Schülervorstellungen erforschen. In M. Ludwig, A. Filler, & A. Lambert (Hrsg.), ''Geometrie zwischen Grundbegriffen und Grundvorstellungen. Jubiläumsband des Arbeitskreises Geometrie in der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik''  (S. 62–76)''.'' Wiesbaden: Springer Verlag.
* [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]], & [[Christian Dohrmann|Dohrmann, C.]] (2014). Unpacking children’s angle  “Grundvorstellungen”: The case of distance Grundvorstellung of 1° angle. In P. Liljedahl, C. Nicol, S. Oesterkle, & D. Allan (Hrsg.), ''Proceedings of the 38th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education and the 36th Conference of the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education'' (Vol. 2, S. 409–416). Vancouver, Canada: PME.
* [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]], & [[Christian Dohrmann|Dohrmann, C.]] (2014). Unpacking children’s angle  “Grundvorstellungen”: The case of distance Grundvorstellung of 1° angle. In P. Liljedahl, C. Nicol, S. Oesterkle, & D. Allan (Hrsg.), ''Proceedings of the 38th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education and the 36th Conference of the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education'' (Vol. 2, S. 409–416). Vancouver, Canada: PME.