Achtung: diese Seite wird nur zu Testzwecken betrieben. Hier gelangen Sie zur Madipedia-Website: https://madipedia.de

The Role of Concrete Manipulative Materials in Improving Achievement Level of Visually Handicapped Pupils in Mathematics: Unterschied zwischen den Versionen

Aus dev_madipedia
Zur Navigation springen Zur Suche springen
[unmarkierte Version][unmarkierte Version]
Keine Bearbeitungszusammenfassung
Keine Bearbeitungszusammenfassung
Zeile 4: Zeile 4:
| name= Mohamed El-Demerdash  <!-- Name der Autorin/des Autors -->
| name= Mohamed El-Demerdash  <!-- Name der Autorin/des Autors -->
| titel = {{PAGENAME}}                        <!-- Titel der Dissertation (gleich dem Seitennamen) -->
| titel = {{PAGENAME}}                        <!-- Titel der Dissertation (gleich dem Seitennamen) -->
| hochschule= Pädagogische Hochschule Schwäbisch Gmünd   <!-- Name der Hochschule -->  
| hochschule= Damietta Faculty of Education, Mansoura University   <!-- Name der Hochschule -->  
| jahr =  2004                                                <!-- Jahr der Promotion -->
| jahr =  2004                                                <!-- Jahr der Promotion -->
| betreut1 =            Ulrich Kortenkamp                                <!-- Erstbetreuer/in -->  
| betreut1 =            Ulrich Kortenkamp                                <!-- Erstbetreuer/in -->  

Version vom 13. Mai 2010, 21:58 Uhr


Mohamed El-Demerdash (2004): The Role of Concrete Manipulative Materials in Improving Achievement Level of Visually Handicapped Pupils in Mathematics. Dissertation, Damietta Faculty of Education, Mansoura University.
Betreut durch Ulrich Kortenkamp .
Tag der mündlichen Prüfung: 11.12.2003.

Study Summary

Aim of the Study

The study aimed at investigating the role of concrete manipulative materials (modified algebra tiles) in comparison to the traditional methods of teaching in enhancing the achievement levels of visually handicapped students in mathematics. The study focused on the unit of algebraic terms and expressions studied by the visually handicapped students in middle schools in the school year 2002-2003.

Significance of the Study

Key Words

Context

Literature

Links

Discussion