Achtung: diese Seite wird nur zu Testzwecken betrieben. Hier gelangen Sie zur Madipedia-Website: https://madipedia.de
I2GEO 2010 - Interoperable Interactive Geometry Conference: Unterschied zwischen den Versionen
Zur Navigation springen
Zur Suche springen
[gesichtete Version] | [gesichtete Version] |
Keine Bearbeitungszusammenfassung |
Uhlig (Diskussion | Beiträge) Keine Bearbeitungszusammenfassung |
||
Zeile 10: | Zeile 10: | ||
| jahr = 2010 <!-- Jahr, in dem die Konferenz stattfand/stattfindet --> | | jahr = 2010 <!-- Jahr, in dem die Konferenz stattfand/stattfindet --> | ||
| monat = Juli | | monat = Juli | ||
| beginn = | | beginn = 02. <!-- Erster Tag der Konferenz, z.B. 13.8.2009 --> | ||
| ende = | | ende = 03. <!-- Letzter Tag der Konferenz, z.B. 15.8.2009 --> | ||
}} | }} | ||
Version vom 14. Oktober 2017, 19:41 Uhr
Konferenz: Interoperable Interactive Geometry Conference 2010 (I2GEO 2010).
Hluboká, Tschechische Republik.
Internet: Interoperable Interactive Geometry Conference 2010
Termin: 02. - 03. Juli 2010
Kurzbeschreibung
I2GEO 2010 wird durch das Intergeo-Projekt organisiert und behandelt alle Aspekte um den Austausch und Einsatz von Material, welches mit interaktiven oder dynamischen Geometriesystem erstellt wurde.
Themen
Structural Aspects
- Ontologies for Mathematics Education
- Formalization of Curricula
- Cross-Cultural Aspects of Mathematics Education
- Classification by Topics vs. Classification by Competencies
- Searching and Organizing Mathematical Content
- Metadata for Mathematical Resources and Activitites
- Knowledge Management in Mathematics Education
Technology
- Formal Descriptions of Constructions, Exercises and other Digital Content in Mathematics
- Data Exchange in Mathematics and Mathematics Education
- Comparison of Interactive Geometry Tools
- Mathematics Education and Social Networks/Web 2.0
- Integration of Digital Content in the Classroom
- Innovative Uses of ICT in Teaching Mathematics
Quality Assessment
- Quality Criteria for Interactive Mathematics Content
- Standards for Quality Assessment of Educational Content
- Best Practices and Case Studies on Using Interactive Geometry in the Classroom
- Identification of Critical Features of Electronic Content that Create Added Value
- Teacher Education and Life-Long Learning
- Educational Research based on the Quality Framework of Intergeo
Programmkomitee
I2GEO 2010 is organized and supported by the Intergeo Consortium and its associate partners.
Organizing Committee
- Ulrich Kortenkamp, PH Karlsruhe / CERMAT, Germany
- Pavel Pech, University of South Bohemia, Czech Republic
- Christian Dohrmann, PH Schwäbisch Gmünd / CERMAT, Germany
- Roman Hašek, University of South Bohemia, Czech Republic
Program Committee
- Colette Laborde, IMAG Grenoble, France (Chair)
- Ulrich Kortenkamp, PH Karlsruhe / CERMAT, Germany (Chair)
- Miguel Abanades, Universidad Complutense, Spain
- Peter Baptist, Universität Bayreuth, Germany
- Caroline Bardini, University of Montpellier 2, France
- Francisco Botana, Universidad Vigo, Spain
- Arjeh Cohen, TU Eindhoven, Netherlands
- Ramon Eixarch, Maths for More, Barcelona, Spain
- Jesus Escribano, Universidad Complutense, Spain
- Roman Hašek, University of South Bohemia, Czech Republic
- Maxim Hendriks, TU Eindhoven, Netherlands
- Jean-Marie Laborde, Cabrilog S.A.S., France
- Yves Kreis, Université du Luxembourg, Luxembourg
- Paul Libbrecht, DFKI Sarbrücken, Germany
- Daniel Marques, Maths for More, Barcelona, Spain
- Christian Mercat, University of Montpellier 2, France
- Pavel Pech, University of South Bohemia, Czech Republic
- Tomas Recio, Universidad Cantabria, Spain
- Volker Ulm, Universität Augsburg, Germany
- Alfred Wassermann, Universität Bayreuth, Germany
Hauptvorträge
Veröffentlichungen
Ausgewählte Beiträge erscheinen in einer special issue des ZDM.