Maike Vollstedt/Publikationen: Unterschied zwischen den Versionen

K
keine Bearbeitungszusammenfassung
[gesichtete Version][gesichtete Version]
KKeine Bearbeitungszusammenfassung
KKeine Bearbeitungszusammenfassung
 
(3 dazwischenliegende Versionen desselben Benutzers werden nicht angezeigt)
Zeile 9: Zeile 9:


===Tagungsbandbeiträge (mit Review)===
===Tagungsbandbeiträge (mit Review)===
*    Vollstedt, M. (angenommen, erscheint 2011). The impact of context and culture on the construction of personal meaning. In European Society for Research in Mathematics Education (ERME) (Ed.), European Research in Mathematics Education VII. Proceedings of the Seventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education.
*    Vollstedt, M. (angenommen, erscheint 2011). The impact of context and culture on the construction of personal meaning. In [[ERME|European Society for Research in Mathematics Education (ERME)]] (Ed.), European Research in Mathematics Education VII. Proceedings of the [[CERME 7|Seventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education]].
*    Vollstedt, M. (2010). The impact of culture on the construction of personal meaning. In M. M. F. Pinto & T. F. Kawasaki (Eds.), Proceedings of the [[34th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education]]. Mathematics in different settings (p. 120). Belo Horizonte, Brazil: PME.
*    Vollstedt, M. (2010). The impact of culture on the construction of personal meaning. In M. M. F. Pinto & T. F. Kawasaki (Eds.), Proceedings of the [[34th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education]]. Mathematics in different settings (p. 120). Belo Horizonte, Brazil: [[PME]].
*    Vollstedt, M. (2010). „After I do more exercise I won't feel scared anymore”: An example of personal meaning from Hong Kong. In V. Durand‐Guerrier, S. Soury‐Lavergne, & F. Arzarello (Eds.), European Research in Mathematics Education VI. Proceedings of the [[Sixth Conference of European Research in Mathematics Education|Sixth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education]]. January 28th ‐ February 1st 2009, Lyon (France) (pp. 131–140). Lyon: Institut National de Recherche Pédagogique.
*    Vollstedt, M. (2010). „After I do more exercise I won't feel scared anymore”: An example of personal meaning from Hong Kong. In V. Durand‐Guerrier, S. Soury‐Lavergne, & F. Arzarello (Eds.), European Research in Mathematics Education VI. Proceedings of the [[Sixth Conference of European Research in Mathematics Education|Sixth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education]]. January 28th ‐ February 1st 2009, Lyon (France) (pp. 131–140). Lyon: Institut National de Recherche Pédagogique.
*    Kaiser, G., & Vollstedt, M. (2008). Pursuing Excellence in Mathematics Classroom Instruction in East Asia: A Personal Commentary From a Western Perspective. In O. Figueras, J. L. Cortina, S. Alatorre, T. Rojano, & A. Sepúlveda (Eds.), Proceedings of the Joint Meeting of PME 32 and PME‐NA XXX. July 17‐21, 2008 (Vol. 1, pp. 185–188). Morelia, Mexico: Cinvestav‐UMSNH.
*    Kaiser, G., & Vollstedt, M. (2008). Pursuing Excellence in Mathematics Classroom Instruction in East Asia: A Personal Commentary From a Western Perspective. In O. Figueras, J. L. Cortina, S. Alatorre, T. Rojano, & A. Sepúlveda (Eds.), Proceedings of the Joint Meeting of PME 32 and PME‐NA XXX. July 17‐21, 2008 (Vol. 1, pp. 185–188). Morelia, Mexico: Cinvestav‐UMSNH.
Zeile 21: Zeile 21:
*    Vollstedt, M. (2008). Alles sinnlos! Oder doch nicht?: Sinnkonstruktionen von Hongkonger Schülerinnen und Schülern im Kontext des Mathematiklernens. In [[Éva Vásárhelyi|É. Vásárhelyi]] (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2008 (pp. 777–780). Münster: WTM.
*    Vollstedt, M. (2008). Alles sinnlos! Oder doch nicht?: Sinnkonstruktionen von Hongkonger Schülerinnen und Schülern im Kontext des Mathematiklernens. In [[Éva Vásárhelyi|É. Vásárhelyi]] (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2008 (pp. 777–780). Münster: WTM.
*    Vollstedt, M. (2007). Sinnkonstruktionen von Schülerinnen und Schülern im Mathematikunterricht in Deutschland und Hongkong. In Beiträge zum Mathematikunterricht 2007 (pp. 961–964). Hildesheim: Franzbecker.
*    Vollstedt, M. (2007). Sinnkonstruktionen von Schülerinnen und Schülern im Mathematikunterricht in Deutschland und Hongkong. In Beiträge zum Mathematikunterricht 2007 (pp. 961–964). Hildesheim: Franzbecker.
===Rezensionen===
===Rezensionen===
*    Vollstedt, M. (2006). Bilingualer Unterricht. Pädagogik, 58(10), 52–55.
*    Vollstedt, M. (2006). Bilingualer Unterricht. Pädagogik, 58(10), 52–55.