Klaus-Tycho Förster/Publikationen: Unterschied zwischen den Versionen

K
[gesichtete Version][gesichtete Version]
KKeine Bearbeitungszusammenfassung
Markierung: visualeditor
Zeile 2: Zeile 2:


==Veröffentlichungen==
==Veröffentlichungen==
* [[Klaus-Tycho Förster]] (2015): Programming in Scratch and Mathematics: Augmenting Your Geometry Curriculum, Today! In: Proceedings of the 16th Annual Conference on Information Technology Education, SIGITE 2015, ACM.
* [[Klaus-Tycho Förster]] (2016): Integrating Programming into the Mathematics Curriculum: Combining Scratch and Geometry in Grades 6 and 7. In: Proceedings of the 17th Annual Conference on Information Technology Education, SIGITE 2016, Cambridge, USA, ACM, S. X - X
* [[Klaus-Tycho Förster]] (2016): A Concept for an Introduction to Parallelization in Java: Multithreading with Programmable Robots in Minecraft. In: Proceedings of the 17th Annual Conference on Information Technology Education, SIGITE 2016, Cambridge, USA, ACM, S. X.
* [[Klaus-Tycho Förster]] (2016): Programming as an Everyday Tool in Mathematical Education. Poster Abstract, ICME-13
* [[Klaus-Tycho Förster]] (2015): Programming in Scratch and Mathematics: Augmenting Your Geometry Curriculum, Today! In: Proceedings of the 16th Annual Conference on Information Technology Education, SIGITE 2015, Chicago, USA, ACM, S. 97.
* [[Klaus-Tycho Förster]] (2015): Scratch im Geometrieunterricht. Math. Lehren 32, No. 188, 20-24
* [[Klaus-Tycho Förster]] (2015): Scratch im Geometrieunterricht. Math. Lehren 32, No. 188, 20-24
* [[Klaus-Tycho Förster]] (2014): Scratch von Anfang an: Programmieren als begleitendes Werkzeug im mathematischen Unterricht der Sekundarstufe. In: Beiträge zum Mathematikunterricht 2014. WTM-Verlag, Münster, S. 373 - 376.
* [[Klaus-Tycho Förster]] (2014): Scratch von Anfang an: Programmieren als begleitendes Werkzeug im mathematischen Unterricht der Sekundarstufe. In: Beiträge zum Mathematikunterricht 2014. WTM-Verlag, Münster, S. 373 - 376.
40

Bearbeitungen